м. Київ, вул. Будівельників, 39 (м. Дарниця)

Розвиваємо дитини за допомогою програмування: є тільки аргументи «за»
07 09

Розвиваємо дитини за допомогою програмування: є тільки аргументи «за»

Чому програмування – це нова грамотність, і навіщо вчити цьому дітей? Чи не переоцінюють чи цю область знань, піддавшись модним віянням часу? Яку реальну користь дітям приносять заняття з програмування? Розвіємо остаточно ці бодай якісь сумніви!

Знання програмування сьогодні те саме обов’язковому знання англійської. Навіть більше! В процесі навчання мовам програмування, освоєння ПО, англійська вивчити все одно доведеться. І не просто вивчити – опанувати професійною лексикою, спеціальною термінологією. Майбутньому фахівцю ІТ-сфери вміння програмування необхідно, як уміння читати, писати, спілкуватися. Такі очікування часу і технологій, що розвиваються. Вимоги до навичок і досвіду постійно оновлюються, також як оновлюються самі програмні продукти.

Щоб підготуватися до непростого майбутнього, впевнено відчувати себе вже зараз, перед обличчям відсунутою в часі невідомості, дітям важливо розвиватися в актуальному напрямі. Отже, що саме дає дитині програмування?

Розвиваємо логіку дитини

Математика – гімнастика для розуму, а програмування – нехай до вибудовування логічних рішень. Цей навик допомагає справлятися з повсякденними або професійними завданнями. Можна забути, про що була умова, які значення чисел і одиниці виміру, але розум, вже напрацювати правильні шляхи пошуку відповіді, з второваною доріжки вже не зіб’ється.

Створюючи програму, дитина вчиться розуміти, з яким результатом вона може працювати, де її слабкі місця і в чому її можна буде вдосконалювати. Виявляючи в своєму продукті помилку, юні програмісти вибирають скасування команди, виправляють код, шукають нове рішення, шлях, маршрут або застосовують інші інструменти для виправлення. Вони більше не бояться помилятися! До них приходить розуміння, що помилки – це природний процес пізнання, напрацювання досвіду, а не результат їх необдуманих дій.

Цей же пошуковий процес підключає мотивацію дітей – вони націлені на вирішення проблеми, нею тепер цікаво займатися, тим більш важливий переможний результат.

Творчий розвиток дитини

Існує ідея про те, що процес навчання у дітей проходить набагато швидше і продуктивніше, якщо вони самі оцінюють побачене, аналізують, конструюють, а не отримують описові характеристики ззовні. Такі основи програмування: тільки самостійно побудувавши архітектуру програми, перевіривши її на працездатність, міцність, безвідмовність, дитина може визначити ступінь корисності отриманого продукту.

Для цього на навчальних заняттях в нашій ІТ-школі вивчають головні актуальні елементи програмування:

  1. Html- стандартизований мову для розмітки веб-документів, основа основ для заповнення сайту контентом.
  2. Unity2d і Unity 3d – ігрові платформи з можливістю створення 2D- і 3D-графіки. А також інші програми для створення ігор, наприклад, MagicaVoxel.
  3. ITEnglish – технічна англійська для IT-фахівців, професійна лексика програміста, поглиблене вивчення.
  4. Мови програмування – Python (база, середній рівень, просунутий), Java, Arduino, 3dmax, css.
  5. Графічні інструменти – Coreldraw, Photoshop, Pixel A
  6. Сімейство професійних програм для роботи з відео і аудіо – Vegas.
  7. Бази даних C # база, JS база – для створення додатків або, наприклад, JS / інтернет-магазину.

За допомогою цих інструментів діти створюють власні проекти, наповнюють їх оригінальними ідеями, розробляють можливості поновлення і підвищення продуктивності.

Розвиваємо креативність за допомогою програмування

На тему впливу програмування на розвиток мислення проводилися справжні наукові дослідження. Так, Відкритим університетом Ізраїлю була встановлена ​​стійка зв’язок між розвитком креативних навичок і освоєнням програмування. Більш того, розробка програмного забезпечення формує навик і необхідність постійно вчитися. Комп’ютерна грамотність – сучасну мову комунікації, який допомагає стати частиною цифрового простору, будь то в економіці, на виробництві, всередині віртуальної реальності або самого життя.

Програмування вчить креативно вирішувати завдання, розвиває обчислювальний мислення. На заняттях програмуванням в ІТ-школі дитина набуває навиків:

  • наполегливого пошуку рішення – адже воно все одно десь є;
  • економічного підходу до виконання проектів, коли потрібно при мінімумі витрат отримати найбільший ефект – важливе вміння в будь-якій діяльності;
  • постійного відкриття нових знань, для себе і оточуючих, поповнює словниковий запас, вчиться оперувати новими термінами, використовувати їх правильно – підвищується загальна грамотність;
  • виділяти пріоритетні напрямки у вирішенні завдання, усвідомлювати відповідальність за результат, аналізувати і виправляти помилки – важливі етапи дорослішання.

В результаті дитина набуває досвід генерування і реалізації власних ідей, перевіряє їх життєздатність, отримує підтвердження своїх гіпотез або сигнал про необхідність подальшого пошуку. Так створюється база для майбутнього майданчика народження інновацій – принципово нових методів, інструментів, програмних продуктів. З подібними навичками діти зможуть в майбутньому вирішувати складні завдання в будь-яких сферах діяльності – аналізувати вихідні, виокремлювати головне, відокремлювати менш значуще.

Креативність – це та область людських якостей, яку потрібно ініціювати і розвивати. Комп’ютерна грамотність, вміння програмувати допомагає створювати нове, наприклад, комп’ютерні ігри, персонажів, потім програмні продукти, сайти, додатки. У подібному творчому процесі діти вдосконалюються як особистості, пізнають натхнення, освоюють інструменти для втілення ідей.

З споживачів інформаційного простору вони перетворюються в творців, творців, які вирішують загальнокорисні завдання. Саме такі фахівці потрібні будуть в неминучому цифровому майбутньому.

Відкрийте для своїх дітей нові можливості, так необхідні їм у майбутньому – приводите їх на заняття в нашу IT-школу. Переконайтеся самі в перспективності занять програмуванням!